Monday, January 14, 2008

برندگان گلدن گلاب 2008


برندگان جایزه گلدن گلاب سال 2008 در حالی اعلام شد که مراسم امسال شکل و شمایل سالهای گذشته را نداشت. و به دلیل اعتصاب نویسندگان هالیوودی بیشتر به صورت یک کنفرانس برگزار شد.

اسامی برندگان به شرح زیر است:



بهترین فیلم درام:

کفاره

سایر نامزدها :

گنگستر آمریکایی/وعده های شرقی/مناظره کنندگان بزرگ/سرزمینی برای پیرمردها نیست/مایکل کلیتون/خون به پا خواهد شد




بهترین فیلم موزیکال یا کمدی:

سویینی تاد

سایر نامزدها :

عبور از جهان/جنگ چارلی ویلسون/اسپری مو /جونو

بهترین کارگردانی:

جولیان اشنیبل (پروانه و ناقوس معلق)

سایر نامزدها :

تیم برتون (سویینی تاد)/اتان و جوئل کوئن (سرزمینی برای پیرمردها نیست)/ریدلی اسکات (گنگستر آمریکایی)/جو رایت (کفاره)

بهترین بازیگر مرد درام:

دانیل دی لوئیس (خون به پا خواهد شد)

سایر نامزدها :

جرج کلونی (مایکل کلیتون)/دنزل واشنگتن (گنگستر آمریکایی)/جیمز مک اوی (کفاره)/ویگو مورتنسن (وعده های شرقی)



بهترین بازیگر مرد کمدی یا موزیکال:

جانی دپ (سوینی تاد)

سایر نامزدها :

رایان گاسلینگ (لارس و دختر حقیقی)/تام هنکس (جنگ چارلی ویلسون)/فیلیپ سیمور هافمن (وحشی ها)/جان .سی رایلی (به سختی راه رفتن: داستان دوینی کاکس)

بهترین بازیگر زن درام:

جولی کریستی (دور از او)

سایر نامزدها :

کیت بلانشت (الیزابت: عصر طلایی)/جودی فاستر (انسان شجاع)/آنجلینا جولی (یک قلب قدرتمند)/کایرا نایتلی (کفاره)

بهترین بازیگر زن کمدی یا درام:

ماریون کوتیلارد (زندگی احساسی ادیت پیاف)

سایر نامزدها :

امی آدامز (افسون شده)/نیکی بلانسکی (اسپری مو)/هلنا بونهم کارتر (سویینی تاد)/الن پگ (جونو)

بهترین بازیگر مرد مکمل:

خاویر باردم (سرزمینی برای پیرمردها نیست)

سایر نامزدها :

کیسی افلک (ترور جسی جیمز توسط رابرت فورد)/فیلیپ سیمور هافمن (جنگ چارلی ویلسون)/جان تراولتا (اسپری مو)/تام ویلکنسون (مایکل کلیتون)


بهترین بازیگر زن مکمل:

کیت بلانشت (من آنجا نیستم)

سایر نامزدها :

جولیا رابرتز (جنگ چارلی ویلسون)/امی رایان (کودک گمشده)/تیلدا سوئینتون (مایکل کلیتون)/سائورس رونان (کفاره)

بهترین فیلمنامه:

سرزمینی برای پیرمردها نیست (اتان و جوئل کوئن)

سایر نامزدها :

کفاره (کریستوفر همپتون)/جنگ چارلی ویلسون (آئورن سورکین)/جونو (دیابلو کودی)/پروانه و ناقوس معلق (رونالد هاروود)

بهترین فیلم خارجی:

پروانه و ناقوس معلق (جولیان اشنیبل، فرانسه)

سایر نامزدها :

چهار ماه، سه هفته و دو روز (کریستین مونگیو، رومانی)/پرسپولیس (مرجان ساتراپی، فرانسه)/بادبادک باز (مارک فورستر، آمریکا)/احتیاط ، هوس (آنگ لی، تایوان)

بهترین فیلم انیمیشن:

راتاتوی

سایر نامزدها :

فیلم زنبور عسل/سیمپسون ها


1 comment:

  1. مردان پیر وطن ندارند و کفاره با زیر نویس فارسی تو راهند.یعنی اومدن.فقط منتظرم این امتحانات لعنتی تموم بشه.فکر کنم از مردان پیر بیشتر خوشم بیاد.اخه انونس کفاره خیلی مشابه یک نامزدی طولانی بود.من هم عادتم اینه که از فیلم های که شبیه فیلم های فوق العاده اند خوشم نمیاد.مثلا 21 گرم جای تقدیر خیلی زیادی داشت اما چون شبیه فیلم ابی بود دوسش نداشتم.
    این افلاین واسم رسید.راستش من دوست ندارم کسی نظرش رو در مورد خودم بگه.چون همیشه چرت گفتن.نمی خوام بگم خیلی ادم خوبی هستم.اما هردفعه کسی نظرش رو در مورد من گفته یک ویژگی رو بهم نسبت داده که هیچ ربطی نداشته.مثلا من خیلی نسبی گرا هستم.همه ی کسایی که با فکر من اشنا هستند می دونند که من شدیدا نسبی گرا هستم و گاهی صداشون در میاد که دیگه اینقدر ها هم همه چیز نسبی نیست.اما یه بار عده ی خیلی زیادی از دوستام بهم گفتند تو به نسبی گرایی اعتقاد نداری واسه همین هیچ وقت واقع بین نیستی!البته این یک مثال خوشایندش بود.گاهی هزار جور وصله ی ناجور بهم می چسبونند که نمی دونم از کجاشون در میارن.اما خوب...برای همین دوست ندارم کسی نظرش رو در مورد من بگه.واسه همین نظرم رو نگفتم در موردت...تا 29 بهمن هم که وقت هست.سعی می کنم بنویسم واست.

    ReplyDelete