Sunday, January 13, 2008

آفرینش دوست


این روزها برای دوستانم پیشنهادی فرستادم که تا این لحظه کسی جواب قطعی نداده... پیشنهادی که گویا چندان هم واضح نوشته نشده بود و حالا احتیاج به توضیح بیشتر دارد...

من می خواهم بدانم افرادی که به هر شکلی با آنها ارتباط داشتم چگونه به من نگاه می کنند و چه نظر و ذهنیتی راجع به من دارند... این گونه بود که به همه دوستانی که قبول شان دارم (چه دوستانی که با آنها رابطه دارم و چه دوستان مکاتبه ای) پیشنهاد دادم که مطلبی درباره من بنویسند...

این مطلب قرار نیست که یک مقاله یا ستایش نامه باشد... هدف اصلی من مقایسه نوشته هاست که ببینم نظرات و تصاویر ذهنی درباره من چگونه است... همه نوشته هایی که دریافت می کنم بدون کم و کاست در همین وبلاگ قرار خواهم داد تا شما هم از نظرات دیگران آگاه شوید...

تکلیف کسانی که با هم ارتباط نزدیک داریم و سالهاست که همدیگر را می شناسیم ؛ روشن است. آنها باید من را توصیف کنند... از دریچه نگاه آنان من چگونه ام...

کسانی هم که حداقل آشنایی را با من دارند؛ یعنی، فقط کلماتی از من خوانده اند و به طور کلی از دغدغه های من آگاه هستند، قرار است من را در قالب کلمات ترسیم کنند... درست مثل کسی که تا به حال ندیده اید و با اطلاعاتی مختصر قرار است درباره اش بنویسید...

اما این ضمیر «من» به چه معناست؟!! درباره چه چیز باید بنویسید... درست مثل یک داستان کوتاه ، یک شخصیت خلق کنید و با تخیل تان آب و تابش دهید...

شکل نوشتار، اندازه اش، حوزه هایی که واردش می شوید و خیلی چیزهای دیگر به خلاقیت تان بستگی دارد...

--------------------

اگر هم پیشنهاد را دوبار دریافت کردید؛ تنها به این دلیل بود که نگران بودم که نکند دریافتش نکرده باشید ؛ وگرنه، هیچ اصراری نیست...

No comments:

Post a Comment