Sunday, September 30, 2007

شگفتی ها

دیروز وقتی از مدرسه برمی گشتم گفتم بروم و نگاهی به مجلات بیندازم. با ناامیدی نگاهی به پیشخوان مطبوعاتی کردم. با دو شگفتی مواجه شدم. اول اینکه شهروند امروز به جای یکشنبه، شنبه آمده بود و علاوه بر آن در این شماره آنقدر درباره مخملباف نوشته است که کاملاً خواننده را اشباع می کند.(عکسی از او مربوط به سال 53 چاپ کرده که دیدنی است) حرف هایش را نقل کرده بودند و عکس اش را روی جلد زده بودند که اگر رهگذری چشمش به مجله می افتاد فکر می کرد با نشریه سینمایی طرف است.

علاوه بر این تیزر های فیلم توبه نصوح مخلمباف هم مرتب از شبکه دو پخش می شود و قرار است برای چهارشنبه پخش شود. فکر می کنم تلویزیون جمهوری اسلامی قصد دلجویی از این کارگردان انقلابی سابق را دارد. در بخش های خبری هم از حنا مخلمباف و موفقیتش در جشنواره سن سباستین می گویند و نماهایی از فیلمش را پخش می کنند. این ها همه شواهدی هستند که از یک برنامه برای بازگرداندن خانه فیلم مخلمباف به ایران خبر می دهد.(بعد از سر و صدای پناهندگی شان)

شگفتی دوم مربوط به مجله سینما و ادبیات بود. وقتی دیروز نیم ویژه نامه چن کایگه را دیدم حسابی ناراحت شدم. فکر می کردم به خاطر مرگ آنتونیونی و برگمان ، این شماره مربوط به یکی از آنها باشد که متأسفانه نبود. کیفیت چاپ را هم بالاتر برده بودند و طراحی صفحات را هم اندکی دستکاری کرده بودند که خوب تر شده و به نظرم باید زودتر انجام می گرفت.

1 comment:

  1. چقدر برگمان و انتونیونی می خوای عزیز.هفت یه شمارشو کامل به اینا اختصاص داد.مجله فیلم همچنین.همه ی روزنامه ها هم حداقل یک صفحه به اینا اختصاص دادن.اصلا هروقت پرونده تشکیل می دن سه چارم مطالب تکراری می شه.مثلا همین شهروند.مقاله ی امیر قادری و قوچانی رو می خوندی کافی بود.همه حرف های هم رو تکرار کرده بودن.همه یه حرف زده بودن.حرف هیچکدوم تازه نبود.شاید حداکثر در حد یک پاراگراف در کل یک صفحه.البته به جز نوشته ی یزدانی خرم.که خب.موضوعش فرق داشت.

    ReplyDelete